Aktuality

Lidovci spouští kampaň „Rozumíme rodičům“

V

 předhánění se o to, komu dát před volbami nejvíce peněz, se zapomnělo na jednu důležitou skupinu – rodiče a rodiny starající́ se o děti. Ty se podle sociologů stále více propadají do ekonomických problémů při výpadku příjmu i jen jednoho z rodičů.

„My si zranitelnost rodičů a rodin dlouhodobě uvědomujeme, proto chceme videokampaní „Rozumíme rodičům“ upozornit, že to jsou lidovci, kteří za rodiče dlouhodobě bojují, rozumí jim a děkují jim za jejich práci pro společnost. A hodlají v tom pokračovat i nadále,“ říká ke spuštění kampaně místopředseda KDU-ČSL a europoslanec Tomáš Zdechovský.

Lidovci představili první ochutnávku krátkých videí z plánované kampaně „Rozumíme rodičům“ minulý týden v pátek, kdy v Paláci Charitas zahajovali horkou fázi volební kampaně do zastupitelstev a Senátu. Lidovci chystají spolu s mediální kampaní na sociálních sítích také legislativní návrhy na podporu rodičů s dětmi.

V posledních dvou letech neúnavně prosazují 500 korun k důchodu navíc pro maminky, případně otce či pěstouny, kteří zůstali doma s dětmi a výpadek v příjmu za tuto dobu jim aktuálně není při výpočtu důchodu jakkoliv kompenzován.

Podpora rodin je hlavním tématem KDU-ČSL

Pro KDU-ČSL jsou rodiče s dětmi hlavním pilířem její politiky. „V minulosti jsme prosadili společné zdanění manželů, delší mateřskou, daňové slevy na děti a další prorodinná a propopulační opatření. Je třeba v tomto kurzu pokračovat a mluvit o kvalitě života rodičů a o tom, co pro ně můžeme udělat,“ uvádí předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

V České republice patří rodiny s dětmi k diskriminovaným skupinám. „Ačkoliv musí rodiče o to usilovněji pracovat, čím více mají dětí, v součtu čistých příjmů na osobu jsou na tom ještě hůře než důchodci,“ dodává první místopředsedkyně lidovců a senátorka Šárka Jelínková.