S
ystém univerzální vlakové jízdenky OneTicket zavedl dvě novinky, které ještě více zatraktivní cestování s touto jednotnou jízdenkou na české železnici. Účty Rodina a Firma umožňují zařazení jednotlivých osobních účtů pod společnou skupinu a svým členům nabízejí možnost centrálně nakupovat jízdenky nebo hospodařit se svěřeným kreditem a kupovat si z něj jízdenky dle svého uvážení.
„Vytvoření společných účtů v rámci jednotné jízdenky je dalším krokem k jejímu postupnému rozvoji. Univerzální jízdenkou s řadou funkcí a výhod chceme veřejnou dopravu udělat přehlednější a tím také dostupnější pro více lidí, kteří pro svou cestu využijí raději hromadnou dopravu místo té individuální,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Obě novinky jsou na webu www.oneticket.cz, kde stačí v sekci Registrace založit mateřský Účet Rodina nebo Firma a připojit do něj nové či existující uživatelské účty jednotlivých členů skupiny (rodiny či firmy).
„Naším záměrem bylo poskytnout firmám nástroj, který jim umožní kupovat jízdenky nebo přidělit kredit na nákup jízdenek svým zaměstnancům. Tento firemní účet lze využít pro služební cesty nebo jako případný benefit. Obdobně rodinám nabízíme bezpečnou službu, díky které mohou rodiče pořizovat jízdenky pro své děti nebo mohou nechat nákup z nastaveného kreditu na nich,“ vysvětluje Jan Paroubek, ředitel státního podniku CENDIS, který systém OneTicket provozuje.
Správce rodinného nebo firemního účtu může nabít kredit a nastaví měsíční limit čerpání jednotlivým členům skupiny (každému klidně v jiné výši). Ti pak mohou kredit používat k nákupům všech druhů jízdenek OneTicket na webu www.oneticket.cz. Správce může i jednotlivým členům skupiny jízdenky přímo nakupovat a konkrétní jízdenky hradit. V takovém případě není nabíjení kreditu nutné. Každá firma nebo rodina má možnost zvolit si variantu, která jí nejvíce vyhovuje.
Správce mateřského účtu také ve svém profilu vidí, kdo a jaké jízdenky koupil a jak s kreditem nakládá. Samozřejmě ho může navýšit nebo ponížit a využít filtrování podle jména i podle data zakoupení jízdenek. Má také možnost stáhnout si seznam všech zakoupených jízdních dokladů a v Přehledu transakcí najde všechny finanční operace, které byly v rámci kreditu provedeny.
Kredit na hlavním účtu lze dobíjet platební kartou, firmy mohou využít také platbu prostřednictvím zálohové faktury, kterou systém po vyplnění potřebných údajů vygeneruje jako PDF s QR kódem umožňujícím rychlé zaplacení. Pro případné vrácení jízdenek platí obecně stejná pravidla jako u všech jízdenek OneTicket. „Částka za vrácenou jízdenku se přičte zpět ke kreditu na hlavním účtu. Pokud byla jízdenka hrazena platební kartou, vrátí se na tuto kartu. Peníze zpět dostane ten, kdo kredit nabíjel nebo platbu provedl, ať už je to správce rodinného nebo firemního účtu,“ vysvětluje Paroubek.
Každý člen může být správcem ze společné skupiny Rodina nebo Firma kdykoli odpojen, nebo se může odpojit sám. Tuto funkcionalitu lze využít například v případě ukončení pracovního poměru zaměstnance.
Samozřejmostí je, že jízdenky zakoupené správcem účtu pro některého ze členů skupiny, vidí tento člen skupiny okamžitě i ve své mobilní aplikaci.
Letos se do konce září prodalo už 1 925 128 jízdenek OneTicket. To je o 96 tisíc více než za stejné období loni. „Věříme, že novinky pro rodiny a firmy se budou líbit a počet lidí cestujících s OneTicket se bude dál zvyšovat,“ doplňuje Paroubek.
Počty prodaných jízdenek OneTicket
Období |
ks |
13. 12. 2020* – 31. 12. 2021 |
1 301 950 |
1. 1. 2022 – 31. 12. 2022 |
2 475 592 |
1. 1. 2023 – 31. 9. 2023 |
1 925 128 |
*Datum spuštění do ostrého provozu
Vše o OneTicket: www.oneticket.cz