V
ýchodočeské divadlo Pardubice už třináct sezón nabízí divákům cyklus scénických čtení INprojekty (Malé inscenační projekty světových novinek), který v komorním prostoru Malé scény ve dvoře představuje současné dramatické texty. Inscenace vznikají během pouhých čtyř zkoušek a výsledně se blíží plnohodnotnému inscenačnímu tvaru s jediným rozdílem, že herci hrají situace v prostoru s textem v ruce.
V pondělí 23. ledna diváci uvidí dlouho očekávanou premiéru poetického textu My jsme tři současného německého dramatika Wolframa Hölla, kterou koronavirus už třikrát posunul (zcela původní termín premiéry byl naplánován na 6. dubna 2020!). Režie se ujala Alexandra Bolfová, která si ke spolupráci tentokrát přizvala Petru Janečkovou, Jindru Janouškovou, Ludmilu Mecerodovou a Karolínu Šafránkovou.
„Hra My jsme tři opisuje pomocí rytmizovaných veršů vývoj novorozence, který trpí trisomií. Lékaři mu dávají pouze rok života, ale rodiče přesto chtějí všechno zvládnout. Liduprázdný kanadský ostrov, kam se odstěhují, ovšem donutí mladý pár přehodnotit vlastní život a vyrovnat se s realitou, kterou doposud přehlížel,“ nastiňuje nelehké téma chystané novinky dramaturgyně cyklu INprojekty Anna Hlaváčková.
Titul My jsme tři (Drei sind wir) měl v Německu premiéru začátkem roku 2016. „Už tedy není takovou novinkou, jako když jsme ho se Sašou chtěly na jaře 2020 poprvé uvést. A mimochodem Saša už také není čerstvá absolventka oboru režie na Janáčkově akademii múzických umění. Během těch tří let režíruje jako divá, založila profesionální divadelní platformu s názvem Averze_ a působí ve vedení brněnské zóny nezávislého umění co.labs, Nic z toho naštěstí není na překážku, Saša neztrácí naději a experimentální dramatik Wolfram Höll je pro většinu českého publika pořád neznámým, a tedy doposud neobjeveným dramatikem,“ upozorňuje Anna Hlaváčková.
Wolfram Höll (* 1986) za hru My jsme tři i za svou prvotinu z roku 2014 s názvem A pak (Und dann) získal Müllheimskou cenu, která je každoročně udílena autorovi nejlepší německojazyčné jevištní novinky. Píše a také režíruje nejen divadelní, ale hojně také rozhlasové hry typické svou specifickou dramatickou strukturou i formou. „Poetika Wolframa Hölla je ze současných německy píšících dramatiků zřejmě formálně nejradikálnější, stylizací svých textů se nejvíce přibližuje lyrice, a to především experimentální poezii,“ píše v doslovu k vydání svého překladu hry My jsme tři Zuzana Augustová, která se také zúčastní tradiční závěrečné diskuse s diváky po premiéře.