Ch
rudim a Slatiňany slaví, zdejší obchvat je dokončen. V případě Pardubic to však může znamenat další komplikace, zejména co se kruhové křižovatky u Parama týče. Podle radnice je proto nyní potřeba zaměřit pozornost na zajištění tranzitního průjezdu města.
„Gratulujeme obyvatelům Chrudimi a Slatiňan, že se dočkali dokončeného obchvatu, oběma městům a okolním obcím to od dopravy nepochybně velmi uleví. Pro Pardubice už to tak radostné není, jelikož se ve směru od Nasavrk zvýší kapacitní vytíženost komunikace I/37. Řidiči, kteří ušetří čas díky dostavěnému obchvatu, tak budou možná o to déle čekat na křižovatce u Parama, která pro ně stane na cestě do Prahy zásadní překážkou, jelikož se k ní v kratším čase dostane více automobilů včetně vozidel tranzitní dopravy,“ konstatuje náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.
Pardubice jsou navíc podle posledních průzkumů třetím nejhorším městem v ČR v počtu času stráveném v kolonách „Z velké části za to může právě křížení komunikace I/37 a komunikace I/2 (Pražská) u Parama, které tvoří úzké hrdlo na obou komunikacích I. třídy. Je naprosto nezbytné, aby se zástupci státu začali tímto problémem co nejdříve zabývat,“ dodává náměstek Kvaš, podle jehož slov je nyní potřeba, aby byla pozornost po dokončení obchvatu Chrudimi a Slatiňan přesunuta na Pardubice. „Tento problém vnímám jako výzvu pro nového ministra. Pardubice po dvaceti letech stále nemají vyřešený žádný obchvat, přitom je potřeba, aby se krajskému městu tranzit vyhnul a doprava zde se stala plynulejší, což bez obchvatů nebude nikdy možné,“ doplňuje náměstkova slova primátor Pardubic Martin Charvát.