J
en nedlouho poté, co byl otevřen zmodernizovaný průtah Lukavicí mezi Žamberkem a Letohradem, byl do provozu uveden přes 600 metrů dlouhý úsek K Cihelně v Letohradu. Již v roce 2022 byl za 11 milionů korun dokončen 800 metrů dlouhý mezilehlý úsek. Náklady na všechny tři investice činí 121 milionů korun. Pro dokončení celého úseku silnice II/310 mezi Letohradem a Žamberkem pak zbývá opravit část od Lukavice po Žamberk, kde by město rádo zároveň s krajskou investicí řešilo chodníky a veřejné osvětlení.
„I s ohledem na poměrně vysoké datum můžeme říci, že se stavební sezona pomalu blíží ke konci. Na silnici II/310 se nám v krátké době podařilo dokončit dvě velké investice. Tou první je průtah Lukavicí v délce 2,7 kilometru. Nedlouho poté jsme otevřeli asi 600 metrů dlouhý úsek K Cihelně v Letohradu. Navíc jsme již před dvěma lety dokončili asi 800 metrů dlouhý mezilehlý úsek. Celkově se pohybujeme na investici za 121 milionů korun, z čehož 76 milionů stál průtah Lukavicí. Vzhledem k tomu, že silnice je velmi frekventovaná a složitě se hledají objízdné trasy, tak jsme museli velmi detailně plánovat jednotlivé etapy,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Nyní tak kraji zbývá dokončit poslední úsek z Lukavice na Žamberk, a to včetně úseku v intravilánu města až po okružní křižovatku. „Rádi bychom poslední úsek směrem na Žamberk realizovali v příštím roce, pokud se nám podaří v rámci krajského rozpočtu najít finanční prostředky. Na stavbu máme vydané stavební povolení a nyní je potřeba aktualizovat prováděcí dokumentaci. Jedná se o úsek až po okružní křižovatku v Žamberku. V intravilánu je město připraveno investovat do chodníků a veřejného osvětlení, proto by se jednalo o společné zadání s městem. Z hlediska stavu je nejhorší úsek mezi Žamberkem a Lukavicí. Přímo ve městě bychom pak chtěli řešit obnovu živičného krytu,“ nastínil další postup oprav hejtman Martin Netolický.
Na průtahu Lukavicí v délce 2700 metrů bylo kromě povrchu silnice řešeno i nové odvodnění, rekonstrukce autobusových zálivů či výměna obrub. „Součástí projektu naopak nebyla oprava čtyř mostů, které budou řešeny v budoucnu. V rámci modernizace 600 metrů dlouhého úseku K Cihelně v Letohradu budovalo město nové chodníky. Pardubický kraj pak na silnici zajistil výměnu konstrukčních vrstev, modernizaci odvodnění komunikace a výstavbu retenční nádrže, čímž bude řešena retence dešťových vod z komunikace a přilehlých ploch,“ doplnil k projektu radní Ladislav Valtr.